Trainingsvormen


CrossFit trainingsmethode:
CrossFit is een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier en met een hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd. De gedacten achter CrossFit is om niet te specialiseren in één specifiek sportonderdeel omdat dit tot een eenzijdige fysieke ontwikkeling zal leiden.

Trainingen bestaan uit een warming-up, een technisch gedeelte om de Crossfit bewegingen te leren en een intensieve training WOD (Workout of the Day) van 10 a 20 minuten. Vaak worden de resultaten van deze WOD op een whiteboard bijgehouden om een sport- / competitie-element aan de training toe te voegen.

Gedurende de training wordt er gebruikgemaakt van barbells, dumbbells, kettlebells, touwen en pull up bars. De oefeningen bestaan voornamelijk uit natuurlijke lichaamsbewegingen zoals duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen en rennen. Het doel van CrossFit is om ongeacht leeftijd, beroep of fysieke gesteldheid, zo snel mogelijk fit en gezond te worden.

TRX Suspension Training:
TRX Suspension Training is een trainingsvorm die afstamt van de Navy SEALs. Met de TRX train je voortdurend met je eigen lichaamsgewicht en train je gelijktijdig je eigen kracht, uithoudingsvermogen, mobiliteit, duurvermogen, evenwicht, flexibiliteit en romp stabiliteit. Of u nu jong of oud, uit vorm of volledig in shape, geblesseerd of naar eigen mening op de top van uw kunnen bent, TRX Suspension training is een verrijking en draagt bij aan het behalen van gestelde doelen.

“Make Your Body your Machine”.

Kettlebel Training:
De Kettlebell mag met recht een compleet fitnesscenter in 1 worden genoemd. Dankzij de enorm hoge intensiteit maakt Kettlebell training het mogelijk om kracht-, flexibiliteit, stabiliteit en het cardiovasculaire systeem in één keer te trainen.

De oefeningen zijn voor iedereen eenvoudig te leren en zeer veelzijdig. Kettlebell training is een korte maar explosieve training en heeft een zeer grote maar positieve impact op het lichaam. De resultaten op het gebied van o.a. afslanken, het vergroten van kracht en het opbouwen van zowel conditie als spiermassa zijn dan ook enorm.

Kettlebell training draagt bij aan het veranderen van je figuur en je lichaamssamenstelling. Het is namelijk de trainingsmethode bij uitstek om, dankzij de enorme vetverbranding die tot stand komt uw lichaamspostuur een positieve impuls te geven.

Kinesis Training:
Met de Kinesis kunnen alle spieren van het menselijk lichaam worden getraind. Dankzij zijn veelzijdigheid kunnen er ontelbare bewegingcombinaties worden gemaakt en kunnen steeds andere spieren worden getraind, alleen door de werkpositie te veranderen. Kinesis kan door iedereen worden gebruikt van beginners tot gevorderden. Kinesis is de oplossing voor een unieke en veelzijdige training. U kunt zowel basis als gecombineerde bewegingen uitvoeren.

Met Kinesis kunt u zich verbeteren op het gebied van:

  • KRACHT
  • FLEXIBILITEIT
  • WEERSTAND
  • COÖRDINATIE
  • CONTROLE VAN DE HOUDING
  • CONTROLE VAN DE ADEMHALING

Medicijn Bal Training:
De medicijnbal is er in variatie tussen de 1 kilo en 10 kilo. Vaak word deze gebruikt voor revalidatie en krachttraining, en speelt deze zodoende een belangrijke rol op het gebied van de sportgeneeskunde. Het moet niet worden verward met de grotere, opgeblazen oefening bal. De medicijnbal kan effectief worden gebruikt in de plyometrische kracht training om explosieve kracht te vergroten.

Bosu Balance Bal Training:
Balans is het begin van iedere beweging. Het helpt ons om bewegingen doelgericht en beheerst te maken, of het nu gaat om alledaagse activiteiten, zoals lopen, tillen en bukken, of om sportieve prestaties te leveren. Natuurlijke en functionele beweging komt tot stand door het harmonieuze werk van gewrichten, spieren en het zenuwstelsel.

Met de Bosu bal staat balans en coördinatietraining centraal. Deze vorm van trainen verbetert onze bewegingspatronen en vaardigheden die we nodig hebben in sport, werk en dagelijkse bewegingsactiviteiten.

BOSU bal training is echt voor iedereen. Het is misschien wel de meest effectieve methode voor het ontwikkelen van core stability en het verbeteren van lichaamshouding. Het is toegankelijk, uitdagend en effectief!

BOSU bal training geeft variatie, fun en functie in elke training en levert snel resultaat op:

  • Sterkere core, buik- en rugspieren.
  • Meer lichaamsbewustzijn, betere sportprestaties.
  • Betere lichaamshouding.

Swiss Ball training:
Met behulp van de Swiss Balll kun je je buik en onderrug aanzienlijk versterken. Aangezien de Swiss Ball instabiel is moet u zich voortdurend aanpassen aan uw evenwicht, zodat de flexibiliteit zal verbeteren. Als extra uitdaging kunt u de Swiss Ball als een ligbank gebruiken om krachtoefeningen te doen met evt dumbells en barbells om uw spieren te stabiliseren.